Fake newsy i dezinformacja. Jak w Internecie odróżnić fakty od kłamstw? – spotkanie z Nikolą Bochyńską
Data i godzina wydarzenia
14/06/2022, godz. 18:00
Lokalizacja
Filia nr 4
Kategoria
Spotkanie
Fake newsy i dezinformacja. Jak w Internecie odróżnić fakty od kłamstw? – spotkanie z Nikolą Bochyńską
Filia nr 4 MBP, ul. Książąt Opolskich 48-50
14 czerwca 2022 (wtorek), godz. 18:00
wstęp wolny
„Kłamstwo powtórzone tysiąc razy staje się prawdą”. Żyjemy w epoce, w której wojna toczy się nie tylko na polach bitwy, a fałszywa informacja jest orężem tej wojny. Każdy, kto korzysta z Internetu, jest codziennie poddawany próbom manipulacji. Jedne rzeczy nam się otwarcie wmawia, inne są nam szeptane niczym sekretna wiedza. Komu wierzyć? Jak wyłowić fakty z powodzi opinii, insynuacji i zwyczajnych kłamstw? Dlaczego komuś zależy, żebyśmy byli źle poinformowani?
Na szczęście w tej walce z fake newsami nie jesteśmy zupełnie bezbronni – jeśli nauczymy się odróżniać prawdziwe informacje od fałszywych, wytrącimy autorom tych drugich broń z ręki. Zapraszamy na spotkanie z Nikolą Bochyńską, specjalistką od nowych mediów, redaktorką naczelną portalu CyberDefence24.
Podczas półtoragodzinnego szkolenia usłyszycie odpowiedzi na pytania:
- na co uważać w sieci?
- jak sami możecie walczyć z fake newsami?
- jak świadomie korzystać z mediów?
- czym jest dezinformacja?
- jakie są metody działań dezinformacyjnych? Jak je rozpoznać?
- na czym polegają narracje dezinformacyjne? – na przykładzie wojny na Ukrainie
NIKOLA BOCHYŃSKA – Digital EU Ambassador – ambasadorka ds. cyfrowych w Komisji Europejskiej. Redaktor naczelna portalu CyberDefence24.pl, zainteresowana wpływem nowych technologii na zmiany społeczne oraz zagrożeniami, jakie niesie ze sobą rozwój dezinformacji i rosnąca skala popularności fake newsów w sieci. W swoich artykułach stawia na edukację w kontekście toczącej się wojny informacyjnej.
W mediach od kilku lat, pracowała w takich redakcjach jak Wirtualnemedia, Super Express, Money, TVP Info oraz Gazeta Bankowa.
Członkini zarządu Instytutu Zamenhofa, pierwszego w Europie Środkowo-Wschodniej medialnego think tanku, który działa na rzecz poprawy stanu polskich mediów oraz debaty publicznej.