Rola narracji w game designie
Data i godzina wydarzenia
20/04/2018, godz. 17:30
Lokalizacja
Biblioteka Główna - Sala konferencyjna
Kategoria
Spotkanie

Rola narracji w game designie
20 kwietnia 2018 / godz. 17:30
Sala Konferencyjna MBP, ul. Minorytów 4
W ramach 2. Akademickiego Dnia Kultury Gier Uniwersytetu Opolskiego
Wstęp wolny
Narracja jest jednym z ważniejszych elementów w projektowaniu gier. Wręcz jest ona kluczem, który pozwala grom nazywać się medium narracyjnym, przekazującym opowieści.
Współcześnie storytelling, czyli nic innego jak snucie opowieści, staje się gorącym tematem w dyskusjach o sposobach przekazywania treści, co wręcz definiuje „media” jako koncepcję i jako przemysł.
Nie zawsze jednak tak było – znamy całe generacje gier, które nie miały wcale ambicji opowiadania historii, sama narracja zresztą to nie tylko opowiedziane historie.
Czym zatem jest narracja i jak wszywa się ją we współczesne gry? Jako, że Uniwersytet Opolski planuje otwarcie się (już w tym roku) na studia nad grami, spróbujmy przyjrzeć się tej najpopularniejszej chyba, dziedzinie game studies.
Panel dyskusyjny poprowadzi ŁUKASZ SASUŁA – historyk, doktorant literaturoznawstwa, współautor książki o religijności mediów. Pisze pracę doktorską z zagadnienia narracyjności gier, na przykładzie fikcyjnych wątków religijnych. Gracz od 7 roku życia, od 5 lat pracownik branży gier i nauczyciel akademicki. Miłośnik papierowych gier RPG i twórczości studia Black Isle.